onsdag, februari 13, 2013

Mermaids tears

Woop woop! Så var det dags att visa grönt lack igen. Tack vare Karins Grön Onsdag. Denna vecka blir det ett lite dammigt, mjukt och mysigt grönt. Mermaids tears från OPI är underbar att använda till nail art som man vill få lite vintage/antik-känsla på.


Ett krämlack som täcker fint på två lager. Tyvärr lyckades jag skrapa loss torrt lack från gängorna och på något vänster få ner det i flaskan, så den skrovliga, ofina finishen är mitt fel inte lackets. Måste bli duktigare på att torka av mina gängor. Då håller dessutom lacket sig fräscht längre eftersom det inte kan smyga in någon luft i flaskan. Är ni duktiga på att vårda era flaskor? Hur gör ni?



15 kommentarer:

  1. Jag älskar Mermaid's Tears. Så jäkla fin.

    SvaraRadera
  2. Åhhh så vacker färg!! Älskar det!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint, påminner om Essies Sew Psyched?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte Sew Psyked själv så jag fick googla. Men tycker den ser mer grå ut. Mermaids tears är mer grönt mot blått.

      Radera
  4. Det här var jättesnyggt! Jag har inte ett enda OPI som påminner om den här färgen. Åker upp på önskelistan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är snyggt. Något år gammalt nu men går fortfarande att få tag på. :)

      Radera
  5. Snygg färg! Har varit sugen på en sån färg ett tag. Får kanske komma förbi och prova någon gång när naglarna vuxit ut igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får självklart komma förbi och fixa naglarna även om de är korta. ;)

      Radera
  6. Okej... Jag BEHÖVER det här lacket. Ditt fel!

    SvaraRadera
  7. Tycker mycket om den här typen av mjuka mintiga gröna.

    SvaraRadera