onsdag, februari 20, 2013

Green lizard?

Ja jag vet att det är ett guldfärgat duokromt lack. Men Just spotted the lizard från OPI har ett så härligt grönt sken i de där perfekta ljusförhållandena. Något som jag tyvärr inte lyckades få på bild, men ni som har sett det i verkligheten vet vad jag pratar om. Lite så där svärtade kanter och en riktigt fin kall grön färg som går mot blått, det skymtar förbi när man vrider på naglarna.


På grund av denna fina gröna duokroma nyans så tänker jag slänga in en chansning på att få kvalificera mig till Karins Grön Onsdag. Kolla länken för att se vad för gröna sköna lack de andra tjejerna visar upp. Just det, på ringfingret har jag slängt på ett lager med matt överlack för att se om kameran kunde plocka upp det gröna lite bättre. Fast jag tyckte nog inte att det gjorde någon direkt skillnad. Eller vad tyckte ni? 



10 kommentarer:

  1. Det är ett fint lack och en fin dupé. Har också denna och CG's variant men inte den äkta. Men svårfotat i massor! Har självt testat och det tog lång tid innan jag hittade ljus som gjorde att kameran överhuvudtaget kunde hitta igen färgerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nöjt mig med denna varianten. Gillar den tillräckligt mycket för att den ska få vara ensam dupe i samlingen. :)

      Radera
  2. Cool duokram effekt och snygg färg, jag tycker det skiftar i grönt. Men jag tycker nog inte att den matta nageln på ringfingret plockar upp det gröna bättre. Snyggare utan om du frågar mig...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, det matta överlacket hjälpte ingenting och det är absolut snyggare utan. :)

      Radera
  3. Klart det är godkänt, skitcoolt ju!! =))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puhh, så bra... ;) Nästan alla duokroma är coola tycker jag.

      Radera
  4. Åh, det här är jag såå sugen på! Verkligen jättefint!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut värt att införskaffa! :)

      Radera
  5. Har andra varianter av det här lacket och alla är väldigt fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inga dupes men skulle inte dra mig för att köpa om inte det redan var så många på önskelistan redan som ska köpas innan. :)

      Radera