onsdag, januari 09, 2013

Kubiss nr 64

Detta turkosa lack från Kubiss har nummer 64. Visst är det trist med bara nummer och inga egna namn på lacken? Det är i alla fall ett lack som är lätt att lacka med och trots tre lager här så torkar det med helt okej hastighet. Oftast kan jag inte uttala mig om torktiden eftersom jag drar på ett snabbtorkande överlack nästan direkt.

Jag har inte någon dupe, alltså något annat lack som ser likadant ut, men det känns ändå inte så originellt. En fin nyans men mitt hjärta gör inte precis några jämnfota hopp. Kanske blir roligare att använda till våren.



2 kommentarer:

  1. De säljer Kubiss på In och Finn här i Stockholm. Har en affär där jag bor men de lacken har aldrig riktigt lockat mig då de alltid har samma "tant färger" MEN kul att se något lite mer annorlunda från de :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gav endast en tia för detta så jag räknar det till ett roligt och bra köp ändå. ;)

      Radera