lördag, september 22, 2012

Displaystickor

Äntligen har mina nya displaystickor kommit, och jag har haft tid att sätta mig ner i ett antal timmar och swatcha upp alla lack. En del av er kanske minns att jag påbörjade detta arbete i ett inlägg för längesedan. Bara för att sedan upptäcka att de två solfjädrarna med stickor som jag hade är från två olika tillverkare, och passade alltså inte med varandra. Aargh! Då va det ju ingen mening med att fortsätta eftersom jag ändå inte kunde blanda dem eller lägga till nya.

Nu har jag då äntligen fått hem de nya från min vän Mr Ebay. :) Passade på att köpa extra många så att min lacksamling kan fortsätta att växa utan att detta riskerar att ske igen.

Work in progress.

Dags att sortera lite så att de ligger någorlunda i skala och färgvis.


Två regnbågar som jag blir väldigt glad av att titta på blev resultatet. :) Enda negativa (tyckte i alla fall sambon) är att nu ser det inte ut att vara så många. Så jag behöver nog införskaffa några fler. Hihi.



4 kommentarer:

  1. Härligt med ordningen. Jag har inga stickor och har ingen ordning i lådorna heller, men får ta tag i det känner jag nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar närma mig hundra nu i samlingen så jag kände att jag behövde ha något sorts system och lite koll. Skönt nu när det är gjort. :)

      Radera
  2. Håller också på och tar itu med att omorganisera nu när jag blivit av med en del lack och fått hem så många nya.. Hade precis samma problem med stickorna som du, så nu väntar jag på att få hem en ny omgång med "rätt" stickor..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänkte först också bara beställa till lite fler, men hur vet jag att det blir rätt... Så jag tog det säkra före det osäkra och beställde ett stort lass med helt nya. :)

      Radera