fredag, augusti 10, 2012

Kleancolor Holo Chrome

Här kommer ett schemalagt inlägg för ovanlighetens skull. Då jag ligger på stranden i Spanien och jag inte vill att ni ska behöva vara utan inlägg i över en vecka. :) Snällt va?! ;) 


Kleancolors Holo Chrome är vältäckande, jämfört med många av mina andra hololack, och lätt att arbeta med. Drar inte med sig de underliggande lagren, vilket är väldigt uppskattat av mig. Som de andra sk hololacken från Kleancolor så är det inte någon tydlig holoeffekt. Inga regnbågar och egentligen bara snyggt scatter. Men det gnistrar och glimmar och jag gillar det massor. Torkar lite knottrigt så ett lager överlack gör finishen mycket snyggare. På bilderna är det dock utan överlack som vanligt. Jag vill att ni ska se hur lacket jag swatchar ser ut ensamt.


8 kommentarer:

  1. det var seriöst, med tidsinställd inlägg! Kul för mig som kollar varje dag! :) Supersnygg färg det där! Den är min favorit av de där hololacken! (hittills vill säga, vill inte binda upp mig på det om det skulle koma en ännu finare färg ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad gör man inte för sina få, men ack så uppskattade, läsare. ;)

      Radera
  2. Hihi, detta var min holofredag också! Mycket snyggt!

    SvaraRadera
  3. Har alltid undrat hur Kleancolors holos är. Man har hört så mycket, speciellt om lukten. Nånting som du märkte av?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De som jag har testat är fina i färgen och glittrar fint i solsken, men inte några regnbågar att prata om direkt. Torkar knottriga och lite halvjobbiga att få av, men inte jobbiga i klass med glitter. Lukten håller jag med om är stark. I alla fall endel av dem har haft betydligt starkare kemikalielukt än andra märken jag provat. Men jag gillar formulan och de är lätta att lacka med.

      Radera
  4. Vilket fint lack! Måste erkänna att jag gillar holos i denna form också, det behöver inte alltid vara regnbågar för min skull.. =)

    SvaraRadera